Szépirodalom
Antropológia, Szociológia
Életmód
Filozófia
Ifjúsági és gyerekkönyvek
Irodalomtörténet, Művelődéstörténet, Művészet
Népek erotikája
Politika, Történelem, Tényirodalom
Pszichológia, Szociálpszichológia
Sport, sportpszichológia
Üzlet és menedzsment, közgazdaság, kommunikáció
 
fodor_cimlap_kisebb.jpg
tetszik
 

Üzlet és menedzsment, közgazdaság, kommunikáció


Gazdaságpszichológia

 

Szerző: Fodor László

Megjelenés éve: 2013.05.
ISBN: 978-615-5274-24-4
Részletek a könyvből
  • A gazdaságpszichológia dinamikusan fejlődő tudományának nincs olyan viszonylag egységes tematikája, mint a pszichológiának. A gazdaságpszichológia eredeti tudományai – a pszichológia és a közgazdaságtan – rendkívül gyorsan változnak. A pszichológia tudományán belül a kognitív pszichológia mellett egyre inkább előtérbe kerül az érzelmek és a motiváció kutatása, a közgazdaság-tudomány pedig egyre nyitottabbá válik a társadalomtudományok felé. A könyv tematikája mindezek fényében törekszik figyelembe venni a pszichológia és a közgazdaság-tudomány legfrissebb megállapításait, rámutatva az érzelmi-indulati élet és a racionális gondolkodás komplex jelenségeivel kapcsolatos fontosabb kutatási eredményekre. Mindezek fényében a könyv olyan tankönyv, melyet ismeretbővítő olvasmányok gazdagítanak, a kapcsolódó szakirodalommal együtt fontos kiindulási alapot jelent az egyes témák alaposabb tanulmányozásához.

  • A szerző a gazdaságpszichológiáról szóló jelen könyvének 13 fejezete mintegy húszéves oktatói tapasztalata alapján született meg. A mű Harsányi János racionális viselkedés modellje alapján tárgyalja a gazdaságpszichológia fontos érintkezési területeit a közgazdaságtannal és a társadalomtudományokkal. A homo oeconomicus racionális emberképén és a racionális viselkedés elemzésén túl bemutatja a pszichológiai-gazdaságpszichológiai emberkép (homo psychologicus) újabb kutatási eredményeit, ismerteti a közgazdasági preferenciák hátterében meghúzódó motivációs tényezők szerepét (ösztönelmélet, manipulációelmélet, státuszfogyasztás), szemlélteti a sokszor irracionálisnak tartott érzelmi tényezők gazdaságpszichológiai jelentőségét (újdonságkeresés, öröm és komfort, boldogságkutatás), és foglalkozik a döntéselmélet új kutatási irányaival (szomatikus markerek és heurisztikák). A társas emberkép (homo sociologicus és politicus) jegyében vázolja az együttműködés és versengés törvényszerűségeit leíró játékelméleti kutatások fontosabb gazdaságpszichológiai felismeréseit. Végül, de nem utolsósorban, hangsúlyozza az altruizmus, a segítés és az etikus magatartás társadalmi és gazdasági jelentőségét.

  • dr. Fodor László (1953–) pszichológus, a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának docense, tanára. Oktatási területei: pszichológia-gazdaságpszichológia, kommunikációs ismeretek, kommunikációs tréning. Publikációi, szöveggyűjteményei is elsősorban ezekkel a témákkal foglalkoznak.
  • Ár: 3990 Ft

    Kedvezményes ár: 3312 Ft (- 17 %)